Åhus

Hej på er:)

Ilördags morse körde jag och min familj till Åhus för och tälta där en natt på deras camping:)Vi startade med att checka in, sätta upp tältet (gick rätt ok denna gången med), sen begav vi oss till stranden. Inte den finaste delen av stranden direkt, rätt mkt tång men det gick ändå:)
Jag och Linnéa badade en del, var rätt skönt faktiskt:)
Vi låg väl där till runt fyra tiden sen orkade vi inte mer:)
Vi åkte tillbaka till vårat tält och lagade lite mat, linus stod för o vara kock:)

Sen körde vi och handlade lite nödvändigheter, resten av kvällen var bara en massa myyys:P

Natten gick rätt okej, var en del levande (ungdomar), de höll på o riva vårt tält, fast det var vårat eget fel egentligen, rädd blev jag i alla fall. lite svårt o somna om sen men det gick.
Sen startade vi våran dag med en härlig campar frukost:)
därefter rev vi ner tältet och packade allt så vi kunde bege oss till stranden igen. Vi valde den finare delen av stranden idag, det gjorde vi rätt i, stor skillnad verkligen. Där låg vi till klockan tre ungefär, heeelt underbart.
Trodde inte att jag skulle gilla o campa men jag tyckte det var otroligt mysigt, nu ser jag väldigt mycket fram emot fyra dagar på Öland!!!!!Läääängtar:)

Solhaga:)

japp där var vi igår, jag och Mikaela. Solhaga i Kristianstad.
Jag säger bara...WOW WOW WOW...vilket ställe....man visste inte vart man skulle börja titta, det var gångar överallt fullt med grejer.....
Hade man varit tät hade man behövt lastbilsfrakt hem:P
Hur som haver, vi fastnade för rosorna på utegården så mikaela roffade åt sig ett par buskar, jag tg mig en, en gul en:)jättefin verkligen. Mikaela valde min favoritfärg rosa:)

Vi såg en massa annat grannt där med, vi blev helt galna:)

I alla fall, efter solhaga och ett fullproppat bageutrymme, begav vi oss till biltema. Visade sig att det inte bara var jag som behövde inom där, mikaela hade med ärenden där.
Hittade nästan allt jag behövde, mestadels var till camping:)

Sen var det hemfärd som gällde. Senare på kvällen planterade jag och Linus vår fina rosenbuske, hoppas att den trivs där vi satte den nu. Sen fick jag nys om att man skulle döda bladlössen...spraya lite vatten med såpa på dom.....de går jag o gör hela tiden nu:)kan inte låta bli:)

Tack för en trevlig eftermiddag mikaela!!

Tältet

hejsan!

igår efter jobbet hade linus köpt ett tält som vi ska ha när vi ska till Öland i sommar. Ett fem manna tält, två sovalkover (eller vad det heter). Den ena sovalkoven är för två personer och den andra för tre.
Vi tänkte ha packningen i den alkoven för två personer så kan vi sova i den andra:)

Vi provade att sätta upp det här på våran trädgård, när allt låg där på gräsmattan, fattade man knappt inte hur man skulle göra, men när vi väl satte igång så gick det rätt så smidigt:)
Tycker att vi var väldigt duktiga faktiskt!

Idag ska jag till Solhaga med Mikaela, hon fick presentkort där av oss i födelsedagspresent, sen nör hon har fått titta runt där och handla vad hon vill får vi ta en sväng inom Biltema med, jag måste köpa madrass och campingbord mm, nu när man får titelera sig som campare:P