helsingborg

förra lördagen åkte jag o linus till Helsingborg, linus hade bokat ett hotellrum åt oss. Vi anlände och checkade in, hotellet var helt fantastiskt fint. När vi kom in på vårt rum blev jag så hänförd av allt, det stod rosor nästan i varje rum, det stod en korg med frukt o godis i, en champagne stod på kylning....jag minns att jag frågade linus om hotellpersonalen gör så här till alla gästerna....då svarade linus att ja om man beställer det extra:)Så han hade alltså beställt en romantisk weekend....det var fantastiskt fint....sängen var bäddad sååååååå himla tjusigt...två handdukar i fotändan av sängen såg ut som två svanar!...o sängen....ahhhh sängen....den ville jag ju bara ta med mig hem....jag fick nästan hoppa upp i den för den var så hög....och underbart fin sängstomme....
badkar hade vi med så jag fiock äntligen bada!!!!det har jag längtat sååå efter.

Klockan sju hade hotellet ordnat bord till oss på en restaurang....jättemysig liten restaurang och servade blev vi till max, gott vin ett glas vitt o ett glas rött. Maten var underbar...oxfilé potatisgratäng med rödvinssås mmmm. Förrätten var något slags toastat bröd med en skagenröra:)
Till efterrätt fick vi en creme brule...(eller hur det stavas)....helt fantastiskt var det.
Efter att vi var mätta o belåtna tog vi färjan mellan helsingborg helsingör....vi gick aldrig av färjan, det var bara så mysigt o åka färjan:)

Sen blev det en vända till hotellet igen...för o njuta av rummet. Sen tog vi en nattpromenad inne i helsingborg...fullt med folk överallt:)inte som här hemma där alla gått o lagt sig innan kl tio hahaha:)

På söndagen gick vi ner för o avnjuta en härlig hotellfrukost!!Jag älskar hotellfrukost....det bästa jag vet:)
Sen checkade vi ut och körde mot väla för o shoppa lite.
Lite ironiskt för på väla finns ju rätt så många affärer....men vad kom vi ut med???en penna som kan användas på trä för 40 kr hahahaha jaja så e det. Trevligt var det i alla fall och bara kolla i alla affärer:)

På hemvägen stannade vi till vid biltema med för o kolla lite...sen var det hemfärd som gällde!:)
Ja det var den helgen det:)


Kommentarer
Postat av: mia

Ni verkar ju haft det hur mysigt som helst :)

2010-12-28 @ 16:40:43
URL: http://nattstad.se/brunettmia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0